Administratieve vragen

Hoe kan ik jullie bereiken?

Mocht je het antwoord op jouw vraag niet op onze website kunnen vinden, neem dan contact op met onze klantenservice.

Je kunt een email sturen naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl of bellen naar 0344 – 750 276.

Daarnaast zijn wij per project ook actief via Facebook.

Wij streven ernaar je binnen twee werkdagen terug te bellen of te mailen. In drukkere periodes kan deze termijn langer zijn.

Hoe kan ik mijn factuur ontvangen?

Wij sturen maandelijks je factuur per e-mail. Dat scheelt papier en is wel zo duurzaam! Wil je toch je factuur per post ontvangen? Dat kan, geef dat aan ons door en wij zetten het voor je om. Let er wel op dat wij hier een extra vergoeding voor doorberekenen.

Hoe kan ik mijn factuur betalen?

Standaard betaal je maandelijks je factuur per automatisch incasso. Het bedrag wordt dan rond de 27e van de maand van je rekening afgeschreven. Wil je liever per factuur betalen, geef dit dan bij ons aan door een e-mail te sturen naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl . Je ontvangt halverwege de maand van ons de factuur, die je dan vóór het einde van de maand betaald moet hebben. Hiervoor rekenen we wel extra administratiekosten, omdat wij er simpelweg ook extra werk mee hebben.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Je kunt je contact- en/of adresgegevens eenvoudig wijzigen, door ons een mailtje te sturen:klantzaken@duurzaamopgewekt.nl. Je ontvangt van ons een bevestiging als jouw gegevens zijn aangepast.

Hoe kan ik een wijziging van mijn rekeningnummer doorgeven?

Je kunt een ander rekeningnummer doorgeven door (opnieuw) het Machtigingsformulier in te vullen en naar ons te mailen of op te sturen. Het Machtingsformulier kun je opvragen via klantzaken@duurzaamopgewekt.nl. 

Mijn maandelijkse incasso is niet gelukt?

Het kan gebeuren dat het incasseren van je maandbedrag is mislukt. Geen nood! Wij proberen het de maand erop gewoon nog een keer. Let wel op dat we dan twee bedragen (de huidige en de vorige maand) van je rekening gaan afschrijven.

Hoe kan ik mij aanmelden als nieuwe klant?

Als je een nieuwe bewoner bent in de buurt waar wij een energiesysteem exploiteren, of als wij de nieuwe exploitant zijn geworden, dan moet je je aanmelden als nieuwe klant. Dat kan heel eenvoudig door even een mailtje te sturen naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl of gewoon door ons te bellen op 0344 – 750 276. Wij sturen je een informatiepakket over de service en de diensten die we je gaan leveren, het aanmeldformulier, de tarieven en voorwaarden.

Ik ga verhuizen. Wat moet ik dan regelen?

Als je gaat verhuizen dan moet je je bij ons afmelden. Dat kan heel snel door het verhuisformulier in te vullen en naar ons terug te sturen.

Voor de hele wijk De Mossen in Houten sluiten wij contracten af voor 15 jaar. Deze contracten zijn woning-gebonden. Dat wil zeggen, dat als je de woning verkoopt, het leveringscontract, eventueel het huurcontract voor de warmtepomp en het servicecontract als lopende verplichting moet worden overgenomen door de nieuwe bewoner (koper).

Mocht je nog vragen hebben dan kan je altijd een mail sturen naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl of ons bellen op 0344 – 750 276.

Ik ben niet tevreden, kan ik een klacht indienen?

Wij proberen er alles aan te doen om onze dienstverlening zo goed mogelijk te laten verlopen. Toch kan het zijn dat jij dat anders ervaart. Je kunt altijd je klacht bij ons indienen. Dit kan per mail naar klantzaken@duurzaamopgewekt.nl of per post naar: Waalbandijk 1, 4053 JB IJzendoorn.

Is 1 september 2018 een harde deadline?

Voor het maken van een keuze, of je op dit collectieve systeem aangesloten wilt blijven of niet, wel. Na 1 september benaderen we je voor een afspraak, wanneer jouw huis van het collectieve bronnet kan worden afgesloten. Zorg dus dat je op tijd tekent!

Ben ik verplicht om een contract te tekenen met Duurzaam Opgewekt? Ik heb toch een contract met Eneco?

Eneco heeft het collectieve bronsysteem aan ons verkocht. Bij zo’n verkoop worden normaal gesproken alle lopende contracten aan ons overgedragen. Maar omdat de looptijd van de Eneco-contracten al verstreken is, moeten we nieuwe contracten afsluiten voor de komende 15 jaar.

Wat is de looptijd van de contracten?

Voor zowel het leveringscontract, als het eventuele huurcontract voor de warmtepomp, en vanzelfsprekend ook voor het servicecontract, geldt een looptijd van 15 jaar. Het contract van de bronwarmte gaat in per 1 september 2018. Het huur- en/of servicecontract voor de warmtepomp gaat in op het moment dat de warmtepomp geïnstalleerd is.

Ik wil een warmtepomp kopen. Kan Duurzaam Opgewekt de subsidie niet regelen?

Nee helaas, het aanvragen van de subsidie kan alleen door de eigenaar van de warmtepomp worden gedaan. We kunnen alleen de aanvragen doen voor die warmtepompen die we in verhuur aanbieden. Als u er tegen op ziet om zelf de subsidieaanvraag te regelen, kunt u daar eventueel een subsidieadviesbureau voor in de arm nemen. Meer informatie over het aanvragen van subsidie verwijzen wij u naar de volgende link.

Is de koopprijs vermeld in de brochure inclusief of exclusief subsidie?

Dit is exclusief subsidie. De subsidie van €2.800,- (voor 2018) dient u na installatie zelf aan te vragen als eigenaar.

Kan ik de warmtepomp bij aanschaf in termijnen betalen?

Nee, indien u kiest voor aanschaf van een warmtepomp moet het aankoopbedrag ineens worden voldaan.

Hoe zit het met de garantie op een aangeschafte warmtepomp?

De fabrieksgarantie bij aanschaf is standaard. Echter door afsluiten van een all-in contract zijn eventuele storingen, reparaties en eventuele vervanging etc. voor onze rekening.

Ik woon in een appartement ’t Domein, welke tarieven ga ik betalen en loopt mijn oude huurcontract met Eneco door?

Eneco kan uw contract niet eenzijdig beëindigen, wel heeft u de mogelijkheid om vroegtijdig te stoppen bij Eneco en naar ons over te stappen. U maakt dan gebruik van de lagere brontarieven en zal dezelfde huur- en servicetarieven voor de huidige warmtepomp betalen, wel zullen we binnen 1 jaar de warmtepomp gaan vervangen, dit met oog op de subsidieregeling die nu nog van kracht is en wellicht over 3 jaar niet meer.

Ik heb een huurwoning via Viveste, maar heb wel een informatiepakket ontvangen, moet ik iets doen?

Nee u hoeft niets te doen. De exacte huurwoningen van Viveste waren ons niet bekend, inmiddels hebben wij contact met Viveste om e.e.a. verder op te pakken en zorg te dragen dat de levering ook voor u gecontinueerd zal worden.

Duurzaam Opgewekt levert de service onder de condities van de Warmtewet. Mocht er iets met uw bedrijf om wat voor reden dan ook de dienstverlening niet zelfstandig kunnen garanderen, dan neemt een ander leverancier de dienstverlening over?

Het collectieve systeem valt onder de warmtewet. Indien wij als Duurzaam Opgewekt niet meer aan onze verplichtingen kunnen voldoen, zal er door de Minister een opvolger worden aangewezen om zo de continuïteit naar de bewoners te waarborgen. Dit is staat los of de warmtepomp gehuurd of gekocht is.

Technische vragen

Hoe kan ik een storing melden?

Kijk even op onze Storingspagina wat je het beste kunt doen.

Hoe kan ik mijn kamerthermostaat het beste instellen?

Jouw woning heeft een lage-temperatuur verwarming. Zet de kamerthermostaat dan ook zoveel mogelijk op dezelfde temperatuur. De temperatuur in huis blijft dan zo constant mogelijk en de installatie is dan energiezuiniger dan bij wisselende temperaturen!

Wanneer gaan jullie de warmtepompen vervangen?

We beginnen met de woningen die een warmtepomp kopen (dit i.v.m. subsidie-aanvraag). Hierna gaan we de huur-warmtepompen blok voor blok uitrollen, te beginnen bij het huizenblok waar we als eerste alle handtekeningen binnen hebben. We willen alle warmtepompen in de wijk binnen 1 jaar vervangen hebben.

Zijn de plaatsings- en installatiekosten inbegrepen?

Ja deze kosten zijn inbegrepen. Wij verzorgen ook de afvoer van jouw oude warmtepomp.

Geeft vervanging van de warmtepomp veel overlast?

De opstelplaats van de warmtepomp verschilt per huis(type). We hebben verschillende huistypen bekeken en denken dat het weghalen van de oude warmtepomp en het plaatsen van de nieuwe warmtepomp met zo min mogelijk overlast kan gebeuren. Je moet rekenen op maximaal 2 dagen geen warm water en verwarming.

Wie draait er op voor de schade, als er bij installatie van de warmtepomp iets mis gaat?

Daar is Duurzaam Opgewekt voor verzekerd.

Wat is het exacte merk en type van de warmtepomp?

Nibe F1255-6 (PC)

Wat is het exacte merk en type van de nieuwe kamerthermostaat?

Nibe RMU 40

Wat doet de warmteterugwin-unit (WTW) precies?

De WTW-unit brengt verse lucht in de woning (soort afzuiging) en staat los van de wko-installatie. Hiervoor is een aparte unit in de woning aanbracht, bij de meeste woningen de witte kast onder de trap. Deze wordt ook weer door Duurzaam Opgewekt onderhouden indien gewenst.

Kan ik de WTW-unit blijven gebruiken?

Ja, deze unit kun je blijven gebruiken.

Kan ik de WTW-unit uitschakelen?

De WTW-unit werkt los van de warmtepomp en is in principe dus uit te schakelen, zonder dat het invloed heeft op het verwarmen of koelen van de warmtepomp. Echter heeft men in het verleden de buitentemperatuursensor van de warmtepomp in het aanvoerkanaal van de WTW geplaatst. Hierbij meet hij de aangezogen buitenlucht op een schaduwrijke plek, wat op zich een juiste gedachte is. Als je nu de WTW uitzet, zal de sensor van de warmtepomp de binnentemperatuur gaan meten en daar op gaan regelen, wat vooral dus in de winter tot grote problemen gaat leiden. Mocht bij het plaatsten van de nieuwe warmtepomp op verzoek van de bewoner de sensor verplaatst moeten worden, kunnen wij uiteraard aanvullend offerte voor uitbrengen.

Hoe is de prijs van het onderhoud aan de WTW-unit opgebouwd?

Eén keer per twee jaar voeren we onderhoud uit aan de WTW-unit (indien in jouw contract opgenomen). Voor het jaar dat we geen onderhoud uitvoeren aan de WTW-unit ontvang je een filterset om zelf uit te wisselen indien gewenst.

Mijn koeling werkt niet naar behoren. Waarom zou ik blijven?

De afgelopen periode heeft DWA al een aantal handreikingen gedaan om de effectiviteit van de koeling te verbeteren. Los van dingen die je zelf kunt doen om de opwarming van jouw huis te voorkomen, (bijvoorbeeld zonneschermen en gordijnen dicht) constateerden zij veel instellingsproblemen. We denken dat we vanuit Duurzaam Opgewekt nog een stapje verder kunnen gaan. Komende weken gaan we testen bij een drietal koelwoningen. We beloven dat we voor volgende zomer alle koelinstallaties goed draaiend hebben.

Kan ik onder dit contract uit als ik niet tevreden ben?

Je kunt als eigenaar van een koelwoning na 1 jaar van jouw contract af, indien Duurzaam Opgewekt niet in staat is geweest de koelinstallatie conform de ontwerpspecificaties werkend te krijgen.

Kan mijn koelwoning ook door jullie worden verwarmd?

Op het aanmeldformulier kun je aangeven dat je interesse hebt in deze optie. Wij zullen je het komende jaar op de hoogte houden van de mogelijkheden hiervoor.